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11 Sep 2015

The naughty CRTune Civic EG6. [EN/FR]


I don't know if you remember this EG6 powered by a 10000 rpm ITB's B16A ?


(Please skip to 1min 12 for VTEC Madness)



Well here it is, back on the track but passed between CRTune hands (Julien or Coubi). This big guy and its great kindness, but maybe (surely) full of empathy for my envious eyes on his toy, kindly gave me the keys to drive his baby !


So neither one nor two, after a nice warm-up lap, GAS !


* Note that the fuse gently beat me to the decision to put an end to this little session.

Verdict ? The beast is ... WILD ! Sure, the tires were worn as hell, but the alignment setting provides a mobile and funny rear end, combined with a furious engine with a great torque band offers an extremely exhilarating behavior ! We can just regret a lack of precision in the steering, more caster would be welcome (quite subjective opinion). Not to mention that the car is brake assistance less ! (no master vac) "You have to brake harder ! (!) This machine is a real purgatory ! Forget this grumpy boss or that neighbor who keeps reminding you that you make too much noise, at 8000 rpm at the first braking area they will seem so far away !

Needless to say that with brand new semi slicks, a hunky-dory geometry and a bit of aero, this machine may make pretty interesting laptimes ... to be continued !

Thank you for the ride, un sorry for the tires Julien m(_ _)m ! Don't hesitate to check his website as well => http://www.crtune.com/


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Je ne sais pas si vous vous souvenez de cette EG6 et son B16A2 qui prenait 10000tr/min ?  Et bien la voici de retour sur les pistes mais passée entre les mains de CRTune (Julien, ou Coubi). Ce grand gaillard, le cœur sur la main et peut être (surtout) aussi plein d'empathie à l'égard de mon regard envieux sur son joujou, m'a gentiment confié les clés de son bébé !

Donc ni une ni deux, après un gentil tour de chauffe, GAZ !

*A noter que le fusible m'a gentiment devancé dans la décision de mettre un terme à cette petite session.

Verdict ? la bête est... SAUVAGE ! Alors certes, les pneumatiques étaient rincés, mais le réglage des trains offre un arrière mobile et joueur qui, combiné à un moteur aussi rageur que disponible offre un  comportement extrêmement grisant ! On regrettera peut être juste un manque de précision dans la direction, un angle de chasse plus conséquent serait la bienvenue (Avis tout à fait subjectif). Sans oublier que l'auto ne dispose plus d'assistance au freinage  "Faut freiner plus fort !" (!) Cet engin est un véritable exutoire ! Oubliez ce boss un peu ronchon ou ce voisin qui ne cesse de vous rappeler que vous faites trop de bruits, à 8000tr/min à l'abord d'un freinage en appuis ils vous sembleront bien loin !

Inutile de dire qu'avec des Semi slicks tout frais tout neufs, une géométrie au poil et un peu d'aero, l'engin risque de signer des chronos assez intéressants... à suivre !

Merci pour le tour Julien, et désolé pour les pneumatiques m(_ _)m ! N'hésitez pas à visiter son site web => http://www.crtune.com/

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Papot's Garage

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Welcome to the Papot's world ! I'm a track addicted driver, Motorsports enthusiast and traveler. You can follow here my evolving oldschool Honda Civic and my trips with it around the world on Papots-Garage blog. You can also follow the last Motorsports news or appreciate Motorsports stuff I like mainly focused about Japanese brands and scene on Papots Motorsports blog. #Enjoycarlife